Fogyókúra? Ne, inkább étkezz egészségesen – mi a különbség a kettő között?

Üres tányérA nyári időszak előtt megsokszorozódik azoknak az embereknek a száma, akik hirtelen akarnak nagyon sok kg-ot leadni. Az ilyen gyors mértékű fogyás azonban rengeteg veszélyt rejt magában, így hiába sikerül vékonyabbá válnod, nem valószínű, hogy ezzel jót tettél szervezetednek. Cikksorozatunk első részében arra hívjuk fel a figyelmet, hogy felejtsd el a „fogyás tippek”, „fogyás gyorsan”, „fogyás hasról” és a hasonló című internetes cikkeket örökre, és kezdj el kialakítani egy egészséges étrendet.

Mi a különbség?

A fogyókúrás étrenddel főleg olyan fogások válogathatók össze reggelire, ebédre és vacsorára, amelyek minimális kalóriát vagy szénhidrátmentes ételeket tartalmaznak, ezzel fejtve ki gyors hatásukat. Való igaz, hogy rövidtávon működhet, de hosszútávon súlyos következményekkel fog járni. Általában akik ezzel próbálkoznak, jellemző, hogy izomvesztést tapasztalnak, sőt legtöbbjük általában gyorsan vissza is hízik. Tehát hiába lesz tökéletes alakod erre a nyárra, ha később ugyanúgy visszatérsz eredeti testsúlyodhoz, ráadásul sokkal egészségtelenebb állapotban. Ugye szerinted sem éri meg?

Nézzünk néhány példát, amit diéta névvel láttak el, mégis inkább fogyókúra:

  • 90 napos diéta: a táplálékbevitelek szétválasztása tipikusan előidézi a jojó effektust, vagyis a testsúlyod leadása után a kilók gyorsan visszafognak térni.
  • tojás diéta: a szigorúan csak tojást megengedő étrend szív- és érrendszeri károsodást okozhat, emellett a jojó effektust is előidézi.
  • fehérje diéta: Vízvesztéssel éri el súlyvesztő hatását, ám pont ezért vitaminhiányt és étkezési rendellenességet okozhat.

Fogyasztó tea, fogyókúrás tabletta és a többi „gyógyszer”

Az ilyen típusú fogyasztószerek sem túl bizalomgerjesztőek, hiszen lényegében ugyanazt a hirtelen eredményt ajánlják fel. Általában a túl szép, hogy igaz legyen tippek és trükkök tényleg nem igazak. Az ilyen kapszulák a központi idegrendszerre hatva csökkentik éhségérzeted, ami azért probléma, mert nem tartalmaznak semmilyen esszenciális vitamint és ásványi anyagot, így hiányállapot fog kialakulni.

Helyes táplálkozás

A megfelelő mozgással és változatos ételekkel – ami fedezi a szükséges vitamin- és ásványi anyagokat, illetve megfelelő mennyiségű energiát biztos – elérhetjük a kívánt hatást. Nincsenek tiltott ételek, de ajánlatos betartani a következőket: igyál eleget, fogyassz teljes kiőrlésű gabonákat, halételeket és fehérhúsokat, köretként pedig részesítsd előnyben a zöldségeket a burgonya és tészta helyett. Figyelj oda, hogy minden nap körülbelül ugyanakkor tartsd meg az étkezéseidet.

Cikksorozatunk következő témájában megismerkedhetsz a legkülönlegesebb és legnépszerűbb diétás étrendekkel és azoknak a részletes előnyeivel, illetve hátulütőivel.

Egy jó tanács: rendelj ételt az ÉtelBrókeren és válassz minden nap egy másik típust konyháink közül, ezzel is biztosítva a változatosságot.

Bejelentkezés